W dobie kwitnącej sprzedaży internetowej mamy niezliczoną ilość sklepów, w których możemy zakupić wszystko od żywności, przez elektronikę, książki, muzykę, zabawki, sprzęt sportowy, aż po przepisy (w tym normy zharmonizowane).
Polski Komitet Normalizacyjny czyli w skrócie PKN, w roku 2013 dokonał zmiany w swoim sklepie internetowym. Zmiana ta spowodowała ogromne zamieszenie. PKN jako główna instytucja wprowadzająca normy na terenie Polski, zakupił rozwiązanie informatyczne, które do tej pory tylko się psuje. denerwując użytkowników.
Normy zharmonizowane a problemy ze sklepem PKN
Pierwszą poważną niedogodnością była konieczność założenia nowych kont (stare przestały działać), potem pojawiły się problemy z rejestracją użytkowników i te problemy nie zostały rozwiązane do dzisiaj, do tego dochodzą problemy z płatnościami oraz z wysyłką. Jakby tego wszystkiego było mało, sklep internetowy stanowczo za często ma przestoje i to zarówno w godzinach pracy większości pracowników (8-16), ale również w innych porach dnia, a nawet nocy. Dużym problemem jest także wyszukiwarka, która przy okazji dwóch wyszukiwań w odstępie kilku sekund, będzie miała inne wyniki, albo nie znajdzie normy zharmonizowanej, którą PKN ma na pewno w swoich zbiorach.
Podsumowując, PKN dokonał najgorszej zmiany jaka była możliwa. Należy zadać sobie pytanie jak organizacja, będąca właściwie monopolista może dokonywać tak złych wyborów, utrudniając życie tysiącom ludzi zainteresowanym tematyką normalizacji ?
Należy pamiętać że normy zharmonizowane umieszczone w odpowiednich wykazach norm zharmonizowanych, stanowią najłatwiejszą drogę wykazania zgodności w celu oznakowania wyrobów znakiem CE.
Dodatkowo normy zharmonizowane oraz inne normy rozprowadzane są tylko w sposób płatny, co dodatkowo rzuca złe światło na Polski Komitet Normalizacyjny.
Tak więc gratulujemy PKN’owi zmian, i liczymy, że sklep na reszcie będzie pracował tak jak powinien
dla portalu CE-maszyny.pl informację przygotował Jędrzej Borowiak